Villkor & info
Kontakta oss:
Ge med hjärtat
Monsungatan 61
417 66 Göteborg
Telefon: 0707 - 68 12 67
E-post: info@gemedhjartat.se
Allmän information
Ge med hjärtat är ett projekt som drivs av Göteborg Workwear Solution och innehar F-skattsedel och registreringsbevis för moms.
Organisationsnummer: 591203-2033
Alla produkter som säljs i butiken är helt nya.
Beställningsvillkor
Försäljning sker för närvarande endast till företag och privatpersoner inom Sverige.
Du måste vara över 18 år för att handla hos Ge med hjärtat.
Gällande lagar
När du som privatperson köper varor från Ge med hjärtat gäller reglerna i konsumentköplagen (1990:932) respektive distans- och hemförsäljningslagen (2005:59). Detta innebär bland annat att du har 14 dagars ångerrätt på köpta varor (se nedan).
Undantag är specialproduktion och om du valt att trycka en logotyp eller ett namn på varan (gäller företag).
Gåvokort kan ej lämnas tillbaka.
Varor uttagna ur gåvokortsleverantören kan ej återtagas av Ge med hjärtat.
Felaktig vara reklameras till leverantören av gåvokortet.
15% av gåvans värde skänks till Hjärt-Lungfonden och kan ej återbetalas.
Priser och orderbelopp
Samtliga priser som anges i butiken är i svenska kronor, inklusive 25 % moms. (Mat 15%.) Lägsta orderbelopp är 250 kronor exklusive frakt.
Betalningsalternativ
Ge med hjärtat erbjuder följande betalningsalternativ:
Fakurabetalning i samarbete med Klarna faktura
Handla nu - betala efter leverans!
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
- Få alltid hem varan innan du betalar
- Betalningstid - alltid 14 dagar
- Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
- Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
- Ladda ner dina fakturor från klarna.se
- Möjlighet till delbetalning
Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
Delbetalning i samarbete med Klarna konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.
- Få alltid hem varan innan du betalar
- Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
- Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
- Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
- Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
- En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
- Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång
Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.
Allmänna villkor hittar du här.
Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation hittar du här.
Kortbetalning med VISA, Mastercard eller Eurocard
Direktbetalning kan ske med konto- eller kreditkort utfärdat av VISA, Mastercard eller Eurocard. Betalningen genomförs direkt i kassan och sker säkert via BABS kortinlösen.
Betalning via Payson
Betalning kan ske enkelt och säkert med Payson. Med Payson kan du använda både betalkort och Internetbank eller tidigare innestående medel. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du på bara några sekunder göra transaktionen via Payson.
Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.
Läs mer om Payson på www.payson.se.
Betalning via Payson genomförs direkt i kassan via en klickbar betalningslänk.
Paysonbetalning med konto/kreditkort eller via internetbank är kostnadsfri för dig som köpare. Om du önskar använda tjänsten Paysongaranti (leveransgaranti) tillkommer en kostnad hos Payson.
Frakt- och leveransvillkor
Fraktsätt
Beställningar skickas med Posten och levereras till ditt närmaste postombud. Du får en avisering via sms eller mail när ditt paket finns att hämta.
För outlösta försändelser som går i retur till oss debiteras en extra administrationsavgift om 200 kr.
Fraktkostnad
Frakter debiteras efter vikt.
För gåvokort är frakten 75 kronor per kort. Varje kort har en egen leveransadress.
Det vill säga att du kan ge dina vänner/personal ett kort och varan sänds direkt till dem efter de gjort beställning.
Leveranstid
Vår målsättning är att leverera dina varor så snabbt som möjligt och ordrar skickas flera gånger per vecka.
Leveranstiden kan variera något beroende på var i landet du bor, men är i normalfallet 2-7 vardagar efter erlagd betalning.
Skriv i kassans kommentarsfält om du behöver ha din beställning extra snabbt så gör vi allt för att skicka dina varor omgående.
Bytes- och ångerrätt
Önskar du byta till exempel färg eller storlek på en köpt vara går det naturligtvis bra. Bytesrätten gäller i 30 dagar från det att din beställning expedierats. Viktigt är dock att du tar kontakt via e-post innan du skickar tillbaka varan. Om du utnyttjar bytesrätten debiteras du en ny fraktkostnad för den vara du byter till.
Skulle du helt ångra ditt köp har du rätt att göra det inom 14 dagar. Du måste då meddela Gemedhjartat senast 14 dagar efter det att du mottagit din leverans. Varan/varorna och eventuell originalförpackning ska därefter skickas tillbaka så snart som möjligt. Återbetalning av det belopp som du betalat för varan/varorna sker när denna/dessa kommit åter till Helhjärtat. Kostnader för frakt återbetalas inte när du väljer att lämna tillbaka en vara. Ej heller den inbakade gåvan till Hjärt-Lungfonden på 15%.
Om du väljer att utnyttja bytes- eller ångerrätten står du själv för returfrakten till Gemedhjartat. Varor som skickas tillbaka mot efterkrav löses inte ut.
Observera att bytes- och ångerrätten endast gäller helt oanvända varor (i originalförpackning om sådan finns).
Undantag är specialproduktion och om du valt att trycka en logo/namn på varan (gäller företag).
Gåvokort kan ej lämnas tillbaka.
Varor uttagna ur Gåvokorts leverantören kan ej återtagas av Gemedhjartat.
Felaktig vara reklameras till leverantören av gåvokortet.
15% av gåvans värde har skänkts till Hjärt-Lungfonden och kan ej återbetalas.
Reklamation av felaktiga eller skadade varor
Om en vara som du mottagit olyckligtvis skulle vara defekt eller skadad, gör snarast en reklamation per mail och bifoga ett foto på skadan, så löser vi det genom omleverans (förutsatt att varan finns i lager) eller på annat sätt.
Helhjärtat står självklart för alla fraktkostnader vid retur/omleverans på grund av felaktig eller skadad vara.
OBS! Om en vara är skadad och det finns en tydlig yttre åverkan på försändelsen är det viktigt att du sparar samtligt emballage så att en reklamation kan göras till DHL/Posten.
Nöjdhetsgaranti
Som kund hos Helhjärtat ska du alltid vara 100 % nöjd. Vid eventuella problem eller om du av någon anledning skulle vara missnöjd med något - ta kontakt via mail så kommer vi fram till en lösning!
Kontakt
E-post: info@helhjartat.com